BOINC – problem połączenia się z klientem po reinstalacji systemu
Niedawno przeinstalowałem system. O przeniesieniu jump list Windows 7 wspomniałem już w jednym z poprzednich wpisów.
Tym razem mały opór stawiał BOINC – platforma do obliczeń rozproszonych wykorzystująca wolne zasoby komputerów do szukania lekarstwa na leka, przewidywania zmian klimatycznych czy poszukiwań kosmitów.
Lubię trzymać takie rzeczy jak dokumenty i profile aplikacji na osobnej partycji. Tak też uczyniłem z danymi BOINCa. Po reinstalacji aplikacji po prostu wskazałem jej katalog z danymi i po krzyku. Niestety to nie wystarczyło. Aplikacja nie mogłą rozpocząć pracy zgłaszając problem „Manager nie może połączyć się z klientem BOINC”.
Moje pierwsze kroki skierowałem ku Zaporze Windows, ale szybko zrezygnowałem z tego pomysłu. BOINC miał dostęp do sieci, a komunikat jednak wskazywał raczej na jakiś problem lokalny. Zajrzałem więc do usług, bo może coś nie wystartowało jak należy. Niestety to nie to – usługi boinctray.exe, boincmgr.exe i boinc.exe działały normalnie. Zostawiłem sprawę bo miałem ważniejsze rzeczy na głowie. Dopiero gdy ustawiałem od nowa udostępnione zasoby wpadł mi do głowy pomysł.
Należało kliknąć właściwości folderu z danymi BOINC (tego, w którym trzymałem moje dane z poprzedniej instalacji i który wskazałem jako katalog roboczy/danych dla reinstalowanej aplikacji). Tam za zakładce zabezpieczenia okazało się, że nie ma mojej obecnej nazwy użytkownika. Przy reinstalacji systemu nawet jak zrobimy taką samą nazwę użytkownika to i tak zmienia się identyfikator UID. Musiałem więc dodać swoją nazwę użytkownika, a następnie nadać sobie pełne prawa do zarządzania folderem. Po ponownym uruchomieniu BOINCa zaczęło się poszukiwanie kosmitów ;)
1 Odpowiedź
[…] reinstalacji BOINC wersja 6 sprawia małe problemy :) Ale od czego jest Google i odrobina […]