Odpowiedzialność administratora za posty na forum

Od czasu do czasu trafiam na informacje związane z odpowiedzialnością administratorów serwisów internetowych za posty czy komentarze publikowane przez swoich użytkowników. Dziś w Dzienniku Internautów również poruszono ten temat i poproszono o opinię prawnika Olgierda Rudaka z serwisu Lege Artis.

W zasadzie wszystkie serwisy internetowe w regulaminach, przy formularzach czy komentarzach wstawiają informację, że nie odpowiadają za treść komentarza i że opinie te należą do ich autorów. Ale administrator również w pewnym zakresie odpowiada za to co ludzie na jego stronie publikują. Pytanie więc jak daleko może posunąć się administrator w „cenzurowaniu” lub przeciwnie – w zaniechaniu cenzury.

Wnioski z lektury artykułu są mniej więcej takie: wolno krytykować osoby, firmy, instytucje, itp. o ile nie jesteśmy wulgarni i nie obrażamy kogoś. Czyli generalnie wolność słowa jest, ale nie wolno nikogo obrazić. Wolno więc np. powiedzieć, że „firma X jest nierzetelna, nie wywiązuje się z umowy, a jak już dostarcza towar to jest on słabej jakości”. Nie wolno napisać „Te skur… z X to gnoje i pi…, normalni złodzieje, trzymać się od tych kur… z daleka!”. To oczywiście tylko przykład :) Nikt nie może zabronić nam wyrażania opinii na temat produktów i usług, ale jeśli przedobrzymy z epitetami to możemy mieć małe kłopoty.

Zachęcam do lektury. Warto orientować się jakie komentarze powinno się usuwać, a jakie należy pozostawić. Warto wiedzieć jak wypowiadać się o nierzetelnych firmach, aby potem samemu nie mieć problemów. W końcu warto też zainteresować się tym jak niektóre „firmy” próbują walczyć o swoją „dobrą opinię”. W artykule wspomniano o kilku przypadkach ;)

krl

taki tan zwykły gość ;)

Może Ci się również spodoba

Masz coś do powiedzenia? Dawaj...